Ga naar hoofdinhoud
072 737 02 17 (tussen 09.00 – 12.00 uur en 14.00 – 17.00 uur)

LIDMAATSCHAPS- EN REISREGELS HUGOHOPPER deur-tot-deur vervoer

Deze lidmaatschaps- en reisregels zijn van toepassing op het lidmaatschap van de Vervoersvereniging Dijk en Waard en bij het gebruik van diverse diensten van de HugoHopper.

LIDMAATSCHAPSREGELS

Artikel 1: lidmaatschapstarieven

Om gebruik te kunnen maken van de diensten van de HugoHopper, dient u lid te zijn van de Vervoersvereniging Dijk en Waard.

De kosten van het lidmaatschap zijn € 15,- per persoon per jaar. Kinderen tot 13 jaar reizen gratis echter alleen onder begeleiding van een volwassen lid. Dit tarief is vastgesteld voor een lidmaatschapsjaar. Indien dit tarief wijzigt zal de vereniging dit tijdig kenbaar maken.

Artikel 2: betalingsmogelijkheid

U kunt uw lidmaatschap betalen via een doorlopende automatische incasso. Hiervoor geeft u een door u getekende machtiging af. Uw lidmaatschap wordt jaarlijks geïncasseerd. Als nieuw lid ontvangt u van ons een lidmaatschapspas, waarmee u met de lijndienst kunt reizen.

U kunt uw lidmaatschap en ritkosten ook betalen via de Dijk en Waard pas. Voor informatie hierover kunt u terecht op ons kantoor.

Artikel 3: verlies of diefstal van uw lidmaatschapspas

Indien u uw lidmaatschapspas heeft verloren of het is gestolen, geef dit dan door aan een medewerker op kantoor. Dit kan op werkdagen tussen 09.00 – 12.00  uur en tussen 14.00 – 17.00 uur via 072-737 02 17. U krijgt dan een nieuwe pas tegen een vergoeding van de administratiekosten à € 3,00.

Artikel 4: uw lidmaatschap opzeggen

Als u uw lidmaatschap wilt opzeggen, dient u dit schriftelijk of via de mail te doen, uiterlijk 1 maand voor uw lidmaatschapsjaar verloopt. U krijgt het geld van het resterende lidmaatschapsjaar niet retour.

Artikel 5: bagage

U mag bagage meenemen, mits deze goed opgeborgen wordt, de andere passagiers niet hindert en het looppad of de uitgangen niet blokkeert. De bagage moet qua gewicht (max.10 kg) en afmetingen zodanig zijn dat u deze zelf in en uit de HugoHopper kan tillen.

Huisdieren mogen alleen mee in de bus (niet in de auto) als zij op schoot gehouden kunnen worden en geen overlast veroorzaken. Hulphonden zijn altijd toegestaan.

Artikel 6: in de bus

  • Het is verboden te roken, te eten en te drinken in de voertuigen.
  • Er mogen geen foto’s en/of video’s gemaakt worden.
  • Het dragen van de veiligheidsgordel is voor uw eigen veiligheid en wettelijk verplicht.
  • Kinderen kleiner dan 1,35 m kunnen op de volgende manieren vervoerd worden:
    o in een goedgekeurd autozitje . Er is één zitje in de bus aanwezig.
    o in de Maxi Cosy.
    o op schoot bij een volwassene met de veiligheidsgordel om.
    Kinderen mogen niet in de wandelwagen, kinderwagen en/of buggy vervoerd worden.

Artikel 7: gevonden voorwerpen

Als u een voorwerp heeft verloren tijdens het reizen met de HugoHopper, laat dit dan zo snel mogelijk aan het kantoor. We kunnen dan dan snel bij de chauffeur navragen of er iets in het voertuig is achtergebleven.

Als u een verloren voorwerp heeft gevonden, dient u dit af te geven aan de chauffeur. De chauffeur geeft het voorwerp af op het kantoor. Het kantoorteam zal proberen de gevonden voorwerpen te retourneren aan de eigenaar.

Artikel 8: de chauffeur mag u weigeren in de voertuigen indien u:

  • Geen geldige lidmaatschapspas kan tonen.
  • Overlast veroorzaakt.
  • Weigert uw veiligheidsgordel te dragen.
  • Schade toebrengt aan de bus of spullen van de chauffeur en/of passagiers.
  • Spullen steelt van de chauffeur en/of de andere passagiers.
  • De chauffeur hindert bij het rijden.
  • Rookt, eet of drinkt in de voertuigen.
  • Foto’s en/of video’s maakt.

Artikel 9: overige zaken

Over zaken met betrekking tot het lidmaatschap en/of de HugoHopper, die niet zijn genoemd in dit reglement beslist het bestuur van de vereniging.

Voor opmerkingen, suggesties en klachten kunt u ons bellen op 072-737 02 17 of kunt u terecht op het kantoor van de HugoHopper, Middenwaard 127, 1703 SC Heerhugowaard.

Het reizen met de HugoHopper is voor eigen risico van de passagier. De vereniging is niet aansprakelijk voor schade. Schade die u als passagier aan een van de voertuigen van de HugoHopper toebrengt daarvoor zullen wij u aansprakelijk stellen.

REISREGELS – DEUR-TOT-DEUR VERVOER

Aanvragen, wijzigen en annuleren van ritten

Een rit aanvragen kan dagelijks online via www.hugohopperboeken.nl (voor de volgende dag tot 12.30 uur) en telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 -12.00 uur. Het kan zijn dat op de dag en tijdstip dat u gebruik wilt maken van het deur-tot-deur vervoer de voertuigen vol geboekt zijn. De vereniging heeft géén vervoersplicht maar zal samen met u altijd naar een alternatief zoeken. .

Het wijzigen of annuleren van ritten kan alleen telefonisch 072-7370217 en dient u uiterlijk 12.00 uur voor de volgende dag aan het kantoor van de HugoHopper door te geven. Ritten die na 12.00 uur voor de volgende dag of ritten die op dezelfde dag worden afgezegd brengen wij in rekening.

Indien u gebruik maakt van een rolstoel, kunnen wij deze ook vervoeren. Het vervoeren van een scootmobiel is helaas niet mogelijk.

Deur-tot-deur vervoer is bedoeld voor ouderen en mensen met een beperking (mensen met een verstandelijke beperking reizen altijd onder begeleiding).

Deur-tot-deur vervoer is bedoeld voor sociaal en medisch vervoer, niet voor ritten naar school en (betaald)werk.  Leden tot 18 jaar reizen altijd onder begeleiding van een volwassene.

Indien uw email adres bij ons bekend is, krijgt u op de dag voordat wij u op komen halen een mail, met daarin de ophaal- en thuisbrengtijd.

Er zijn dagelijks vijf voertuigen inzetbaar, waarvan er twee ook geschikt zijn voor rolstoelvervoer. We doen ons uiterste best om de gevraagde tijdstippen aan te houden. Wanneer er teveel ritten op hetzelfde tijdstip aangevraagd zijn dan is het mogelijk dat wij uw aanvraag niet kunnen plannen. We zullen dan contact met u opnemen en samen zoeken naar een passend alternatief.

 

Planning van ritten

Als u op vaste dagen en tijden meerijdt kunt u voor maximaal 2 weken achtereen uw vaste ritten stopzetten. Wilt u voor langere tijd uw ritten stopzetten dan dient u bij de herstart opnieuw een vaste rit aan te vragen. Wij kunnen u  dan helaas niet garanderen dat u exact dezelfde tijden weer kunt boeken.

Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden die van invloed zijn op de planning van de ritten (bijvoorbeeld een ander hulpmiddel), verzoeken wij u aan ons door te geven.

De ritten

De deur-tot-deur chauffeurs rijden van maandag tot en met zaterdag tussen 08.30 en 17.30 uur. Op zijn vroegst kunnen wij u om 08.45 uur ophalen zodat u om 09.00 uur op uw bestemming bent. De laatste rit kan geboekt worden om 17.00 uur. Door de chauffeurswissel tussen de middag kan er niet geboekt worden tussen 12.30 en 13.00 uur.

Zorg ervoor dat u op de afgesproken tijd klaarstaat bij de voordeur, in de hal van uw appartement, of bij de receptie van het verzorgingshuis. Door onvoorziene omstandigheden kan de chauffeur 5-10 minuten eerder of later bij u aanbellen. Het vervoer is altijd een enkele rit of een retour rit van uw huisadres of naar uw huisadres toe. U ontvangt één dag van te voren rond 16.00 uur een email met daarin de exacte tijden dat de chauffeur u komt halen en weer terug brengt.

Wanneer u een afspraak heeft waarbij u echt op tijd moet zijn, houdt u alstublieft minimaal een kwartier speling aan bij het maken van uw reservering. Bijvoorbeeld: wanneer u om 11.00 uur een afspraak heeft in het ziekenhuis dan adviseren wij u om 10.45 uur als gewenste aankomsttijd door te geven. De tijd die u opgeeft kunnen wij nooit 100% garanderen, maar met het kwartier speling kunnen wij in 99% van de gevallen zorgen dat u op tijd bent.

In geval van een flat of appartementengebouw haalt de chauffeur u op bij de eerste deur: de ingang van het gebouw op de begane grond. Indien u niet tijdig klaar staat, mag de chauffeur wegrijden.

Het tarief voor deur-tot-deur vervoer bedraagt standaard €2,03 en vanaf 7 km 0,29 ct/km. De kosten worden maandelijks achteraf in rekening gebracht. U ontvangt hiervan een factuur via de email. Omdat u een machtiging heeft afgegeven, wordt het bedrag automatisch van uw rekening afgeschreven. Als u nog geen machtiging heeft afgegeven, verzoeken wij u het bedrag z.s.m. aan ons over te maken en ons alsnog te machtigen. U kunt dit doen via onze website: www.hugohopper.nl.

Meereizen

Als in onze administratie staat aangegeven dat u een begeleider mee mag nemen omdat u niet zonder begeleiding kunt reizen, dan mag deze gratis mee. Als u samen wilt reizen met een vriend of familie, iemand die geen lid is, dient u dit aan te geven bij het aanvragen van de rit. Wij boeken dan een extra (gast) rit op uw naam. Er kan of één gast of één begeleider met u mee.

Back To Top
Zoeken