LIDMAATSCHAPS- EN REISREGELS HUGOHOPPER deur-tot-deur vervoer
Deze lidmaatschaps- en reisregels zijn van toepassing op het lidmaatschap van de Vervoersvereniging Dijk en Waard bij gebruikmaking van de diensten van de HugoHopper.
LIDMAATSCHAPSREGELS
Artikel 1: lidmaatschapstarieven
Om gebruik te kunnen maken van de diensten van de HugoHopper, dient u lid te zijn van de Vervoersvereniging Dijk en Waard.
Het lidmaatschap bedraagt € 15,- per persoon per jaar. Kinderen tot 13 jaar reizen gratis mee met een betalend lid. Dit tarief is vastgesteld voor een lidmaatschapsjaar. Indien dit tarief wijzigt zal de vereniging dit tijdig kenbaar maken.
Als in onze administratie staat aangegeven, dat u een begeleider mee mag nemen, dan mag uw begeleider gratis met u meereizen.
Artikel 2: betalingsmogelijkheid
U kunt uw lidmaatschap betalen via een doorlopende automatische incasso. Hiervoor geeft u een door u getekende machtiging af. Uw lidmaatschap wordt jaarlijks geïncasseerd. Als nieuw lid ontvangt u van ons een lidmaatschapspas, waarmee u met de lijndienst kunt reizen.
U kunt uw lidmaatschap en ritkosten ook betalen via de Dijk en Waard pas. Voor informatie hierover kunt u terecht op ons kantoor.
Artikel 3: verlies of diefstal van uw lidmaatschapspas
Indien u uw lidmaatschapspas heeft verloren of het is gestolen, geef dit dan door aan een medewerker op kantoor. Dit kan op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en tussen 14:00 – 17:00 uur via 072-737 02 17. U krijgt dan een nieuwe pas tegen een vergoeding van de administratiekosten à € 3,00.
Artikel 4: uw lidmaatschap opzeggen
Als u uw lidmaatschap wilt opzeggen, dient u dit schriftelijk te doen, uiterlijk 1 maand voor uw lidmaatschapsjaar verloopt. U krijgt het lidmaatschapsgeld van het resterende lidmaatschapsjaar niet retour.
Artikel 5: bagage
U mag bagage meenemen, mits deze goed opgeborgen wordt, de andere passagiers niet hindert en het looppad of de uitgangen niet blokkeert. De bagage moet qua gewicht (max.10 kg) en afmetingen zodanig zijn dat u deze zelf in en uit de HugoHopper kan tillen.
Huisdieren mogen alleen mee als zij op schoot gehouden kunnen worden en geen overlast veroorzaken. Hulphonden zijn altijd toegestaan.
Artikel 6: in de bus
- Het is verboden te roken, te eten en te drinken in de bus.
- Er mogen geen foto’s en/of video’s gemaakt worden.
- Het dragen van de veiligheidsgordel is voor uw eigen veiligheid en wettelijk verplicht.
- Kinderen kleiner dan 1,35 m kunnen op de volgende manieren vervoerd worden:
o in een goedgekeurd autozitje . Er is één zitje in de bus aanwezig.
o in de Maxi Cosy.
o op schoot bij een volwassene met de veiligheidsgordel om.
Kinderen mogen niet in de wandelwagen, kinderwagen en/of buggy vervoerd worden.
Artikel 7: gevonden voorwerpen
Als u een voorwerp heeft verloren tijdens het reizen met de HugoHopper, laat dit dan zo snel mogelijk aan het kantoor. We kunnen dan dan snel bij de chauffeur navragen of er iets in het voertuig is achtergebleven.
Als u een verloren voorwerp heeft gevonden, dient u dit af te geven aan de chauffeur. De chauffeur geeft het voorwerp af op het kantoor. Het kantoorteam zal proberen de gevonden voorwerpen te retourneren aan de eigenaar.
Artikel 8: de chauffeur mag u weigeren in de bus indien u:
- Geen geldige lidmaatschapspas kan tonen.
- Overlast veroorzaakt.
- Weigert uw veiligheidsgordel te dragen.
- Schade toebrengt aan de bus of spullen van de chauffeur en/of passagiers.
- Spullen steelt van de chauffeur en/of de andere passagiers.
- De chauffeur hindert bij het rijden.
- Rookt, eet of drinkt in de bus.
- Foto’s en/of video’s maakt.
Artikel 9: overige zaken
Over zaken met betrekking tot het lidmaatschap en/of de HugoHopper, die niet zijn genoemd in dit reglement beslist het bestuur van de vereniging.
Voor opmerkingen, suggesties en klachten kunt u ons bellen op 072-737 02 17 of kunt u terecht op het kantoor van de HugoHopper, Middenwaard 127, 1703 SC Heerhugowaard.
Het reizen met de HugoHopper is voor eigen risico van de passagier. De vereniging is niet aansprakelijk voor schade.
REISREGELS – DEUR-TOT-DEUR VERVOER
Aanvragen, wijzigen en annuleren van ritten
Een rit aanvragen kan dagelijks online via www.hugohopperboeken.nl (rit voor de volgende dag tot uiterlijk 12.30) en telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 -12.00 uur. Het kan zijn dat op de dag en tijdstip dat u gebruik wilt maken van het deur-tot-deur vervoer de voertuigen vol geboekt zijn. De vereniging heeft géén vervoersplicht maar zal samen met u altijd naar een alternatief zoeken. .
Het wijzigen of annuleren van ritten kan alleen telefonisch 072-7370217 en dient u uiterlijk 1 dag van tevoren aan het kantoor van de HugoHopper door te geven. Ritten die voor dezelfde dag worden afgezegd brengen wij in rekening.
Indien u gebruik maakt van een rolstoel, kunnen wij deze ook vervoeren. Het vervoeren van een scootmobiel is helaas niet mogelijk.
Deur-tot-deur vervoer is niet bedoeld voor ritten naar school en betaald werk.
Indien uw email adres bij ons bekend is, krijgt u op de dag voordat wij u op komen halen een mail, met daarin de ophaal- en thuisbrengtijd.
Er zijn dagelijks vijf voertuigen inzetbaar, waarvan er twee ook geschikt zijn voor rolstoelvervoer. we doen altijd ons uiterste best om de aangevraagde tijdstippen aan te houden. Wanneer er veel ritten op hetzelfde tijdstip aangevraagd worden kan het zijn dat wij uw aanvraag niet kunnen plannen. We zullen dan samen zoeken naar een passend alternatief.
Planning van ritten
Als u op vaste dagen en tijden meerijdt kunt u voor maximaal 2 weken achtereen uw vaste ritten stopzetten. Wilt u voor langere tijd uw ritten stopzetten dan dient u bij de herstart opnieuw een vaste rit aan te vragen. Wij kunnen u dan helaas niet garanderen dat u exact dezelfde rittijden weer kunt boeken.
Wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden die van invloed zijn op de planning van de ritten (bijvoorbeeld een ander hulpmiddel), verzoeken wij u aan het kantoor door te geven.
De ritten
De deur-tot-deur chauffeurs rijden van maandag tot en met zaterdag tussen 08:30 en 17:30 uur. Op zijn vroegst kunnen wij u om 08:45 ophalen zodat u om 09:00 uur op uw bestemming bent. De laatste rit kan geboekt worden om 17:00 zodat u 17:15 uur thuis bent. Door de chauffeurswissel tussen de middag kan er niet geboekt worden tussen 12:30 uur en 13:00 uur.
Zorg ervoor dat u op de afgesproken tijd klaarstaat bij de voordeur, in de hal van uw appartement, of bij de receptie van het verzorgingshuis. Door onvoorziene omstandigheden kan de chauffeur 5-10 minuten eerder of later bij u aanbellen. Het vervoer is altijd een enkele rit of een retour rit van uw huisadres of naar uw huisadres toe. U ontvangt één dag van te voren rond 16:00 uur een email met daarin de exacte tijden dat de chauffeur u komt halen en weer terug brengt.
Wanneer u een afspraak heeft waarbij u echt op tijd moet zijn, houdt u alstublieft minimaal een kwartier speling aan bij het maken van uw reservering. Bijvoorbeeld: wanneer u om 11:00 uur een afspraak heeft in het ziekenhuis dan adviseren wij u om 10:45 uur als gewenste aankomsttijd door te geven. De tijd die u opgeeft kunnen wij nooit 100% garanderen, maar met het kwartier speling kunnen wij in 99% van de gevallen zorgen dat u op tijd bent.
In geval van een flat of appartementengebouw haalt de chauffeur u op bij de eerste deur: de ingang van het gebouw op de begane grond. Indien u niet tijdig klaar staat, mag de chauffeur wegrijden.
Het tarief voor deur-tot-deur vervoer bedraagt €1,40 standaardtarief en vanaf 7 km betaalt u 0,20 ct/km. De kosten worden maandelijks achteraf in rekening gebracht. Omdat u een machtiging heeft afgegeven, wordt het bedrag automatisch van uw rekening afgeschreven. Als u nog geen machtiging heeft afgegeven, verzoeken wij u het bedrag z.s.m. aan ons over te maken en wij verzoeken u vriendelijk ons alsnog te machtigen. U kunt dit doen via onze website: www.hugohopper.nl.
Als u de rit op de dag zelf afzegt, zijn wij genoodzaakt de kosten van deze rit in rekening te brengen.
Meereizen
Als in onze administratie staat aangegeven dat u een begeleider mee mag nemen, dan mag uw begeleider gratis met u meereizen. Wij verzoeken u bij een ritaanvraag aan kantoor door te geven, dat u een begeleider meeneemt.
Als u samen wilt reizen met iemand die geen lid is, maar in onze administratie niet staat aangegeven dat u een begeleider mee mag nemen, dient u dit aan te geven bij het aanvragen van de rit. Wij boeken dan twee ritten op uw naam.