Ga naar hoofdinhoud
072 737 02 17 (tussen 09.00 – 12.00 uur en 14.00 – 17.00 uur)

Vacature bestuurslid (vervuld)

De vervoersvereniging Dijk en Waard is opgericht in april 2010. In de afgelopen jaren is ons ledenbestand en het aantal vrijwilligers flink gegroeid. Jaarlijks rijden ruim 29.000 passagiers met ons mee in de lijndiensten, het deur-tot-deur vervoer en/of het groepsvervoer. In 2019 zijn we tevens gestart met de buurtbus Langedijk – Heerhugowaard.

Om dat te realiseren werken onze ruim 160 vrijwilligers met veel enthousiasme in functies als chauffeur, wagenpark- en kantoormedewerker. Iets waar we trots op zijn! De vrijwilligers vormen een belangrijk maatschappelijk kapitaal voor de vereniging. Zij zijn van wezenlijk belang voor de uitvoering van het werk, zijn een exponent van burgerparticipatie en zijn een belangrijke link naar de lokale samenleving.

Onze vervoersvereniging vervult een belangrijke functie voor de mobiliteit van de inwoners van de gemeente Dijk en Waard. In het bijzonder voor de participatie van ouderen en mensen met een beperking. De vereniging en de activiteiten worden gefinancierd uit contributies, ritopbrengsten, sponsoring, fondswerving, subsidies van de gemeente Dijk en Waard en van de provincie Noord-Holland (buurtbus).

Ter aanvulling van ons bestuur zijn wij op zoek naar een

Bestuurslid

Ben jij dé bestuurder, die met ons mee gaat bouwen aan de mooie uitdagingen waar we als vervoersvereniging voor staan? We komen natuurlijk uit de corona tijd, dat is al een uitdaging op zich. Maar ook de onderwerpen als uitbreiding van het verzorgingsgebied door gemeentelijke fusie, innovatie van het vervoersaanbod, klimaat en vervoer, duurzame inzet, bouwen aan een meer divers vrijwilligersbestand en het binden plus boeien van vrijwilligers staan op de agenda.

Samen met je collega-bestuurders en de beroepskrachten focussen op het doorvoeren van wenselijke veranderingen en de vervoersvereniging letterlijk verder brengen. Spreekt dat je aan?

Iets meer over ons bestuur:
Als bestuur van de vervoersvereniging zijn we verantwoordelijk voor het functioneren van de organisatie. Met een focus op strategie, visie en besluitvorming. Het huidige bestuur bestaat uit (minimaal) 5 vrijwillige bestuurders, met ieder een eigen portefeuille. We acteren op afstand en komen 6 maal per jaar bij elkaar voor bestuursvergaderingen, daarnaast 2-3 maal per jaar voor strategische – en evaluatie sessies. Afhankelijk van de portefeuille heb je als bestuurder geregeld contact met onze manager inzake strategie en/of beleid.

Herken jij jezelf in deze rol?
Van al onze bestuurders verwachten wij dat ze over een aantal van de volgende deskundigheden en achtergronden beschikken:
– affiniteit met vrijwilligerswerk; ervaring in het aansturen van een organisatie, stichting of vereniging;

– ervaring met het werven van -, maar vooral ook het stimuleren, binden en boeien van vrijwilligers
– creatieve bijdrage kunnen leveren aan het verder ontwikkelen van visie en strategie;
– onafhankelijk, kritisch, betrouwbaar en integer kunnen opereren;

– stimuleren, werven, binden en boeien van de vrijwilligers; daarin ervaring hebben is een pre.
– goed in teamverband kunnen werken; HBO+ niveau.

Wij bieden:
Een uitdagende onbezoldigde functie in ons bestuur met de mogelijkheid mee te denken en te bouwen aan de doorontwikkeling plus uitbreiding van onze activiteiten.

Enthousiast?
Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten over deze vrijwilligersfunctie, neem dan contact op met collega-bestuurder Geoffrey Smith via 072-7370217. Algemene informatie en ons meerjarenbeleidsplan 2021-2024 kan je vinden op onze website www.hugohopper.nl.

Je reactie kun je sturen naar tineke.ackerman@HugoHopper.nl. Bij benoeming vragen wij een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Back To Top
Zoeken